PENGALAMAN PERTAMA 3 ROUND DENGAN MAK CIK HAJJAH!

Loading...

Aku nak kongsi satu pengalaman dengan seorang Mak Cik Hajjah yang sumpah tak boleh dilupakan seumur hidup!.Memang tak sangka langsung dapat main dengan seorang makcik bergelar Hajjah. Mak Cik Hajjah ni sebenarnya isteri kepada salah seorang jiran satu tempat tinggal denganku.

Walaupun isteri kepada kawan, tetapi nama betul makcik ni memang aku tak tahu. Aku biasanya hanya memanggil beliau dengan panggilan Hajjah saja sama seperti panggilan yang digunakan oleh jiran-jiran lain.Maklumlah Mak Cik Hajjah ni dah 2 kali pergi ke Mekah, bekerja pula guru mengaji Al-Qur’an di tempat tinggal kami. Memang layaklah dia dipanggil Hajjah berbanding nama sebenarnya.Mak Cik Hajjah ni orangnya cantik, sederhana, tak berapa tinggi tak berapa rendah. Umurnya pula dalam lingkungan 50an, tapi kalau korang tengok memang tak percaya umurnya dah 50 sebab Mak Cik Hajjah ni aku fikir memang kuat makan jamu atau pun memang terer awet muda.

Kalau tak kenapa dia ni masih lagi cantik, berkulit halus dan putih serta masih cergas dan aktif.Lagipun, badannya yang sering dibalut dengan baju kurung dan tudung labuh, tidaklah nampak gemuk dan layu macam mak cik lain.Cerita aku dan Mak Cik Hajjah ni main berlaku kat sebuah dewan yang tak jauh dari tempat tinggal kami.Malam tu sebenarnya wifeku tak ada jadi terpaksalah aku bersendiri. Nak dijadikan cerita, malam tu juga Mak Cik Hajjah tu pun tak berpartner sebab suaminya dah berpartner dengan orang lain.Melihat Mak Cik Hajjah yang malam tu cantik memakai track suit dan t-shirt dengan tudung yang tak berapa labuh, hanya duduk menunggu suaminya, jadi daripada aku sendiri-sendiri, aku cuba ler ajak Mak Cik Hajjah tu main ngan aku. Lagipun ada tempat tak ada orang untuk kami main.Mula-mula Mak Cik Hajjah tu menolak, katanya dia tak berapa pandai. Bila aku kata aku pun bukan pandai sangat, tak sangka pulak dia setuju.

Jadi mulalah kami main berdua. Walaupun Mak Cik Hajjah ni sudah berusia tapi yang membuat aku terkejut giler bila dia menunjukkan aksi yang benar-benar hebat.Lelah aku mengikut rentak permainannya, sampai berpeluh-peluh walau keadaan dalam dewan masa tu agak dingin.Agak lama kami berdua main hingga mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk sampai ke kemuncaknya.Memang Mak Cik Hajjah ni cergas dan hebat. Banyak juga skil-skil main yang dia tahu. Sampai 3 round kami main.Round pertama aku bermandi peluh. Memang lenjun habis aku dikerjakan Mak Cik Hajjah. Aku bagi dia ambil, dia bagi aku ambil.Round kedua, Mak Cik Hajjah pula lelah aku kerjakan. Mandi peluh juga dia menyambut pemberian aku.

Begitu juga round ketiga, hingga akhirnya Mak Cik Hajjah tewas juga dengan permainanku.Bila selesai main, Mak Cik Hajjah dah puas menelan air dan aku pun lega meneguk air, dalam keadaan tubuh yang masih lenjun oleh peluh, kami duduk melepaskan penat lelah.Dengan nafas yang masih sedikit termengah-mengah, kami berbual dan bercerita. Ini antara perbualan kami berdua..Mak Cik Hajjah: Wah! Hebat engkau ni ya, penat mak cik engkau kerjakan.Aku: Mak cik pun sama. Berpeluh-peluh saya.Mak Cik Hajjah: Biasa makcik main 2 round je. Dengan engkau sampai 3 round. Seronok pulak.

Aku: Ye ke? Mak cik nak main lagi?

Mak Cik Hajjah: Tak larat dah mak cik malam ni. Malam esok kita main lagi.

Aku: Ye lah cik, senang-senang kita main lagi. Best main dengan mak cik ni, macam..

Mak Cik Hajjah: Macam apa tu? (belum habis cakap mak cik dah menyampuk).

Aku: Kita main tadi tu kan cik, lebih kurang macam Chong Wei main sama Lin Dan cik.

Mak Cik Hajjah: Chong wei sama Lin Dan?

Aku: Ala masa diorang main kat London baru-baru ni.

Mak Cik Hajjah: Ooo… yang itu. Ada makcik tengok tapi lupa pulak mak cik kejohanan apa tu..

Aku: Kejohanan badminton dunia cik. Kan 3 round juga diaorang main. Sama cam kita main tadi, 3 round.

Selepas seketika berbual-bual dan peluh di tubuhku dah agak kering, aku pun meminta diri untuk pulang dulu.Sementara Mak Cik Hajjah masih menunggu suaminya yang masih lagi bermain di round ke 3 (set penentuan) dengan partnernya.Dalam perjalanan pulang, aku berkira-kira dalam hati untuk membeli raket baru. Seronok pula rasanya dapat partner bermain yang ‘boleh lawan’ macam Mak Cik Hajjah.

Sumber artikel : celupar
SEJAK DULU, LELAKI INI SELALU CIUM ANAK PEREMPUANNYA TEPAT DI BIBIR, KETIKA ANAKNYA MULA MENINGKAT DEWASA. . .INI YANG TERJADI SANGAT MENGEJUTKAN..

Wajar bagi seorang ayah untuk menunjukkan cintanya pada anak perempuannya.

Menganggap anak perempuannya sebagai “anak perempuan” adalah hal yang lumrah.

Kecintaan seorang ayah pada anak perempuannya biasanya ditunjukkan dengan pelukan, ciuman, dan hadiah.

Tidak ada yang salah dengan semua itu.

Kerana itu, ketika melihat seorang ayah cium putri tercinta itu jelas wajar.

Wajar pula sebaliknya ketika sang anak lelaki sering bermanja-manja dan mencium ayahnya.

Namanya juga anak sendiri, saling mencium ayah dan anak perempuan di mana-mana dianggap lumrah.

Namun bagaimana bila hidangan dan sasaran ciuman tersebut tepat mendarat pada bahagian sensitif?

Selain itu kebiasaan tersebut sering berlangsung dengan pola ciuman yang sama?

Inilah yang membuat masalah dengan kebiasaan cium anak oleh ayah asal China ini.

Ia dinilai mencium terlalu ‘hot’ pada bahagian bibir anak ceweknya yang memang manis dan cantik sejak lahir itu.

Joseph Lee dan putrinya (sundaykiss.com)

 

Joseph Lee dan anak perempuannya (sundaykiss.com)

Sikapnya pada putrinya malah membuat netizen marah.

Lelaki tersebut adalah seorang pelakon bernama Joseph Lee.

Ayah 62 tahun ini berkongsi foto perayaan ulang tahun anak perempuannya yang ke 15 pada 21 Julai lalu.

Aktor Joseph Lee (tnp.ph)

 

Caption dalam foto itu berbunyi, “Kemarin hari ulang tahun putriku, bahagia sekali!”

Foto pertama yang diunggahnya cukup normal.

Hanya foto seorang ayah dan putrinya yang berpelukan.

Namun, foto berikutnya lah yang kontroversial.

Ayah dan anak itu tampak berciuman di bagian bibir.

Pose ciuman bibir itu juga mengundang komentar karena gaya ciumannya begitu hot.

Tak beda jauh dari gaya ciuman pacaran anak-anak muda kebablasan.

Tampak di foto-foto tersebut, bapak dan anak ceweknya itu saling berpelukan erat.

Dalam kondisi saling memeluk erat, keduanya lantas adu bibir dengan mata setengah terpejam, isyarat mereka berdua ‘menghayati’ aksi ciuman tersebut.

Joseph Lee dan putrinya (sundaykiss.com)

Akibat parade foto ciuman hot tersebut, warganet bereaksi panas.

Netizen sangatlah marah dan bahkan menyebut Joseph Lee “cabul.”

Seorang netizen berkomentar, “Menurutku kau tidak boleh mencium putrimu seperti itu. Pria dan wanita harus diperlakukan berbeda.”

Nyatanya, beberapa budaya menganggap kecupan singkat di bibir menandakan kasih sayang, tanpa ada maksud buruk.

Joseph Lee dan putrinya (sundaykiss.com)

Lihat saja aksi ciuman di atas.

Apakah identik dengan ciuman wajar ayah dan anak?

Silakan berpersepsi sendiri-sendiri.

Joseph Lee dan putrinya (sundaykiss.com)

Sama halnya dengan foto ciuman di atas.

Lagi-lagi putri cantik mencium ayah dengan gaya dipeluk dari belakang dan sang anak mencium dengan gaya menyamping.

Bagaimana menurutmu? Wajarkah? 

(TribunStyle.com, Tiara Shelavie)

Sumber:tribunnews.com

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *